Koh Phangan

4 maart 2018 - Koh Phangan, Thailand

Dag 18 (1 maart 2018):

Om 8.30 uur staan wij gereed bij de receptie om uit te checken. Vervolgens worden wij gebracht naar de pier en hier eten wij een lekkere pannenkoek met banaan, kokosnoot en Nutella.

Ik ben kapot, aangezien ik vannacht weer slecht heb geslapen in het hostel dus zodra wij op de boot naar Koh Phangan zitten val ik in slaap. Eenmaal aangekomen in Koh Phangan wachten wij op onze transfer naar het hostel (Cosy Bungalows). Rond 14.00 uur arriveren wij in het hostel en trekken wij meteen onze bikini aan voor een dagje strand en een frisse duik.

Die avond lopen Rosan en ik het centrum in en kopen wij allebei een jurkje voor de fullmoonparty die morgen gaat plaatsvinden. Hier komen wij een Nederlander tegen en wij besluiten vanavond samen te zoeken naar een plek waar we biertjes kunnen nuttigen. Vandaag wordt er echter bijna nergens alcohol geschonken, aangezien het de dag van Boeddha is. Zodra iemand op deze dag wordt gepakt door de politie met alcohol, kan de straf wel oplopen tot 5 jaar gevangenisstraf.

Wij eten deze avond lekker Mexicaans waarna wij onszelf opfrissen en naar het hostel van de Nederlander lopen. In de achtertuin van dit hostel mag bier worden genuttigd dus wij zitten daar met een groep van 10 man. Een erg gezellige eerste avond in Koh Phangan waarbij we dus veel backpackers leren kennen. Eenmaal in ons hostel aangekomen, komt de warmte ons tegemoet. Het is zelfs warmer in de kamer dan buiten, maar gelukkig vallen we snel in slaap.

Dag 19 (2 maart 2018):

Vanochtend slapen wij een beetje uit aangezien het gisteren best laat is geworden. Doordat wij geen airconditioning in het hostel hebben, werden wij door de nacht heen telkens bezweet wakker. Na een ‘lekkere’ douche (de douche gunt ons maar een klein koud straaltje) lopen wij een rondje door de straten van Koh Phangan op zoek naar eten. Hier vinden wij voor het eerst tijdens onze reis een Makro, waar wij meteen even een aantal inkopen doen.

Na het ontbijt, bestaande uit croissantjes met Nutella, yoghurt en broodjes met kaas en komkommer, besluiten wij een kijkje te nemen op het strand. Ons hostel ligt weer aan het strand, echter ligt onze kamer in de zon kant dus de kamer koelt niet snel af. Eenmaal aangekomen op het strand genieten wij van het windje en de zon die hier fel schijnt. Op het strand hangt er een grote bamboeschommel met daarop ligbedjes waar wij heerlijk met een boek op vertoeven.

‘S avonds eten wij Thais bij het restaurant van het hostel op het strand onder het genot van een aantal biertjes. Hierna frissen wij onszelf op en nemen wij een taxi naar de Full Moon Party. Dit feest, waar telkens 7.000 tot 10.000 man op af komt, is waar Koh Phangan bekend om staat.

Eenmaal aangekomen op het feest schminken wij onszelf met neon-verf, waar je overigens iedereen hier mee ziet rondlopen. Het feest is gigantisch groot. Heel het lange en brede strand staat vol met feestende mensen en bij elk podium wordt andere muziek gedraaid. Wij lopen een stuk over het strand en zien, tot onze grote verbazing, al mensen knock-out op het strand liggen. Schijnbaar moet je hier ook goed oppassen voor je drankje, want er wordt misbruik van gemaakt aangezien het een zo onoverzichtelijk groot feest is.

Al snel ontmoeten wij weer mensen, waarmee wij samen van dit feest genieten. Wij vinden het super om mee te maken, maar vinden het wel een beetje overrated en commercieel.

Diep in de nacht lopen wij naar de 7-eleven. Dit is een kleine supermarkt die je bijna in elke straat wel ziet in Thailand. Hier nuttigen wij een paar lekkere tosti’s en Rosan en ik besluiten terug te gaan naar ons hostel. Hier breekt het zweet ons natuurlijk weer uit in deze afschuwelijke warme kamer, maar wij zijn zo moe dat we toch meteen in slaap vallen.

Dag 20 (3 maart 2018):

Rosan en ik ontwaken, frissen onszelf op en lopen naar de Makro voor broodjes. Wij lopen vervolgens naar een ander strandje en besluiten hier te gaan ontbijten, omdat hier een lekker windje staat. Nadat wij hier eventjes liggen worden wij helemaal gek van de honden die hier allemaal rondlopen en schooien om eten. Op een gegeven moment komt er een hond de hele tijd bij mij liggen en op mij staan dus wij besluiten maar terug te gaan naar het strand bij ons hostel. Wij hebben het niet zo op de honden hier, aangezien zij er zeer vies uitzien en overal vlooien hebben.

Wij doen vandaag niet veel bijzonders. Lezen vooral in onze boeken op het strand en gaan in de avond uit eten met zijn tweeën. Na het eten voel ik mij niet zo lekker en heb ik gigantische buikpijn dus wij besluiten maar terug naar het hostel te gaan en hier nog even lekker te zitten.

Dag 21 (4 maart 2018):

Vannacht heb ik heel slecht geslapen door de buikpijn en het moeten rennen naar de wc. Gelukkig heb ik ORS mee genomen, wat ervoor zorgt dat het suiker- en zoutgehalte van je lichaam weer wordt aangevuld. Hierdoor houdt je lichaam meer vocht binnen.

Ondanks mijn buikpijn besluiten wij een scooter te huren en het eiland door te crossen. Ten eerste komen wij aan bij een waterval die niet veel voorstelt. Wij gaan weer door naar het volgende plekje: een prachtig strandje waar wij genieten van een lekkere fruitsmoothie. Onderweg rijden wij door de jungle, wat een bijzonder zicht geeft. Overigens is er maar 1 weg om in het rechtergedeelte van het eiland te komen. Na nog een strandje te hebben bezocht, besluiten wij naar het noorden te rijden waar wij onderweg bij een vissersdorpje genaamd Chaloklum stoppen. Tijdens deze

Wij vervolgen onze reis naar Hae Mae Haad. Een prachtig wit strand met een baai die leidt naar een klein eiland genaamd Koh Maa. Verder kan je hier goed snorkelen dus dit doen wij dan ook met onze snorkels die wij hebben gekocht in Koh Tao.

Aan het eind van de middag besluiten wij de zonsondergang te gaan bekijken in het westen van Koh Phangan. De receptionist heeft ons aangeraden te gaan kijken op Secret Beach. Na een half uurtje hier naar gezocht te hebben, komen we hier dan eindelijk aan en wauw, wat een goede tip is dit! Vanaf de straatkant zie je niet dat je op dit strand kan komen, waardoor het dus een best geheime plek is waar alleen mensen komen die het bestaan er vanaf weten. Wij genieten hier van de zonsondergang, wat werkelijk prachtig is!

In het donker rijden wij met de scooter terug naar het hostel, waar wij een avond buiten zitten en onze backpacks inpakken. Morgen gaan wij voor 1 nacht naar Koh Samui.

1. Lineke:
    8 maart 2018
    Super om jullie zo te volgen‼️