Mui ne

31 mei 2018 - Mui Ne, Vietnam

Dag 105 (29 mei 2018):

Om 13.00 uur pakken Bo en ik de bus naar Mui Ne, waar wij om 17.30 uur inchecken bij het hostel (Mui Ne Hills Backpacker). Wij frissen ons op en eten wat bij het hostel. Het hostel is best groot met 3 zwembaden en veel ruimte om te eten of wat drankjes te nuttigen.

Bo en ik hebben echter geen zin in een drukke avond, aangezien een busreis best wel vermoeiend is. Wij duiken daarom vroeg ons bed in, waar wij lekker nog even serie in bed kijken.

Dag 106 (30 mei 2018):

Na het ontbijt lopen Bo en ik naar het strand. Het is echter niet mogelijk om een strandbedje te huren, aangezien deze allemaal toebehoren aan de verschillende grote resorts die hier te vinden zijn. Na wat overleg met de manager mogen wij toch een strandbedje gebruiken mits wij bij dit resort lunchen en een drankje kopen. De manager verteld ons dat de strandbedjes toch niet bezet zullen raken vandaag omdat er vooral Vietnamezen in het resort slapen. De Vietnamese bevolking wilt namelijk niet bruin worden, aangezien zij blanke mensen mooier vinden.

Het is te warm om in de zon te liggen dus Bo en ik brengen onze dag door met het lezen van een boek in de schaduw. Wanneer wij een verfrissende duik in de zee willen nemen, valt het ons op dat er veel kwallen zijn. Opeens zien wij een dode rat voorbij drijven en dat doet ons besluiten toch maar niet het water in te gaan.

Om 18.00 uur zijn wij terug bij het hostel, waar wij een verfrissende douche nemen. Vervolgens  spelen wij spelletjes en dineren wij met wat andere backpackers om vervolgens rond 23.00 uur weer in bed te gaan liggen.

Dag 107 (31 mei 2017):

Om 13.00 uur worden Bo en ik opgehaald door de bus die ons als eerste afzet bij een fairy stream. Dit is een klein beekje tussen de zandduinen waar wij doorheen lopen.

Vervolgens rijden wij door naar een vissersdorpje, waar de zee helemaal vol ligt met boten en ronde kleine vissersbootjes. De zee is ontzettend smerig en er ligt veel vuil dus wij hebben het dan ook snel gezien en halen een ijsje.

Bij de witte zandduinen krijgen wij een uur de tijd. Wij lopen de hoge zandduinen op en er lijkt wel geen eind aan te komen. De jeeps en quads die de toeristen over de zandduinen crossen zijn hier overigens veel te vinden.

Ten slotte brengt het busje ons naar de rode zandduinen, waar wij een sandboard huren en van de berg afglijden. Alhoewel het niet zo spectaculair is, is het toch lachwekkend.

Eenmaal aangekomen bij het hostel stappen wij onder de douche en bestellen wij een flesje rode wijn bij het eten. Rond 23.30 uur liggen wij weer in ons bed. Morgen zullen wij de bus naar Ho Chi Minh pakken wat mijn eindbestemming van deze reis zal zijn.

1. A.Sinke:
    4 juni 2018
    Lieve Jessica,, Keurig, wat hebben jullie hier een net leven geleid, zo kom je weer uitgerust thuis aan en wat zijn het weer buitengewone foto'' s, waar ik van mee mag genieten. Gister morgen heb ik hier je mam en Simone een goede reis gewenst ze zijn nu op Schiphol en zo reist de mens de wereld maar rond, Geniet nog maar lekker van je laatste vakantie dagen, Heel veel liefs van je Opa