Koh Lanta

13 maart 2018 - Koh Lanta, Thailand

Dag 26 (9 maart 2018):

Om 9.30 uur ontwaken Rosan en ik en wij pakken onze backpacks in. Dit doen wij expres in de hal van het hostel zodat de andere kamergenoten niet wakker van ons worden. De boot vertrekt om 11.30 uur naar Koh Lanta en om 13.00 uur checken wij in bij ons hostel (Blanco Hostel at Lanta).

Het hostel is super relaxed met verschillende hangmatten, een grote gezamenlijke buitenruimte en mooie bungalows. Wij slapen in Koh Lanta met 6 andere mensen op een kamer en de kamer is, in tegenstelling tot ons vorige hostel, aardig groot. Onder de stapelbedden zijn kluizen waar je al je spullen inclusief je backpack in kwijt kunt.

Wij vertrekken naar het strand (Long Beach) die 5 kilometer lang is. Het zand is verschrikkelijk warm onder de voeten dus wij lopen een rondje op slippers en gaan even de zee in. Wij worden echter in de zee volledig lek geprikt door plankton dus dit is van korte duur. De rest van de middag zitten wij bij een barretje en lezen wij een boek. Ik ben bezig in het boek genaamd ‘First they killed my father’. Een echte aanrader, aangezien dit boek zeer diep ingaat op de oorlog in Cambodja en je de ervaring van een overlevend kind meemaakt.

Om 6 uur lopen wij terug naar het hostel, nemen wij een verfrissende douche en sluiten wij aan bij de andere mensen in de gezamenlijke ruimte. De barbecue gaat van start om half 8 en al snel maken wij veel contact met andere reizigers. Met deze reizigers besluiten wij een aantal drankjes bij het hostel te doen, waarna wij naar een feestje genaamd Fusion gaan. Het is een leuke avond, waarin veel wordt gekletst en spelletjes worden gedaan. In de nacht komen wij weer terug bij het hostel voor de nachtrust.

Dag 27 (10 maart 2018):

Om 8.00 uur ontbijten wij bij het hostel waar wij vervolgens worden opgehaald door de transfer die ons naar de pier brengt. Samen met andere reizigers stappen wij op een boot voor een tour langs vier eilanden, namelijk Koh Ngai, Koh Ma, Ko Chuek en Koh Mook. Vandaag is het ‘slecht’ weer. De wind is hard dus er is veel stroming aanwezig. Dit betekent dat wij helaas niet aan land kunnen met de boot en ik, aangezien ik nog niet het water in wil met mijn tattoo, de hele dag op de boot verblijf.

Rosan en ik zien verschillende eilanden en grotten. Bij een eiland gaat iedereen telkens het water in om te snorkelen en zij zwemmen ook door een grot. Het uitzicht vanaf het water is prachtig door de grote rotsgewanden die opduiken uit de zee.

Om 5 uur arriveren wij weer in het hostel waar wij onszelf opfrissen en een hapje eten. Wij hebben 4 nieuwe kamergenoten, namelijk 4 Engelsen waar wij spelletjes mee spelen.

De vader en de zus (Kiki) van een vriendin van mij, die wij in Ao Nang ook hebben gezien, zijn vandaag op Koh Lanta dus wij spreken af voor een drankje bij een barretje. Wij hebben weer een zeer gezellige avond gehad en belanden pas diep in de nacht in ons bed.

Dag 28 (11 maart 2018):

Rosan en ik slapen uit en ontbijten bij het hostel. Wij huren vandaag een scooter en gaan het westen van Koh Lanta op de scooter af. Tijdens deze trip komen wij langs verschillende stranden waar wij eventjes stoppen en onderweg komen wij verschillende aapjes tegen die hier rondlopen. Verder zijn er langs de weg veel buffels, salamanders en eekhoorns te bewonderen.

Uiteindelijk komen wij aan bij Ao Nui en hier liggen wij eventjes op het strand om vervolgens door te gaan naar Bamboo Bay. Op de terugweg kijken wij de zonsondergang vanaf een uitkijkpunt onder het genot van een fruitshake. Helaas is er veel bewolking tijdens de zonsondergang dus zo mooi is het eigenlijk niet.

Wij vervolgen onze tour verder terug naar het hostel, waar wij de reis voor Cambodja proberen uit te stippelen. In de avond zitten wij met onze kamergenoten bij het hostel en gaan wij naar bed.

Dag 29 (12 maart 2018):

De wekker gaat om 6.45 uur om te ontbijten en de boot te gaan halen naar Phuket, waar wij om 11.30 uur arriveren. Vervolgens zitten wij een uur in een taxibus naar het hostel. Wij hebben expres een hostel geboekt die dichtbij het vliegveld ligt, aangezien we dan vannacht met onze backpack er naartoe kunnen lopen.

Aangezien wij nog niet konden inchecken om 13.00 uur zijn wij eerst gaan lunchen op het vliegveld. Daarna hebben wij onszelf in het hostel omgekleed en hebben wij een dagje bij een restaurant op het strand onze reis voor de komende 1,5 maand verder uitgestippeld. Rosan en ik willen namelijk nog samen Cambodja en Laos doorreizen, maar wij moeten er wel rekening mee houden dat Rosan 14 april weer terug moet naar Bangkok aangezien zij 18 april terugvliegt naar Nederland. De planning is strak, maar duidelijk dus wij hopen dat wij dit allemaal kunnen halen.

Na het uitstippelen van de reis eten wij voor de laatste keer Thais en pakken wij een tuktuk naar het hostel. Hier FaceTime wij nog even met het thuisfront en om 23.00 uur proberen wij maar te gaan slapen, aangezien de wekker om 3.30 uur gaat om onze vlucht naar Siem reap te halen.

1. Gert Pieters:
    13 maart 2018
    Was weer ! leuk om te lezen en mooie foto's!