Chiang Mai dag 1+2

17 februari 2018 - Chiang Mai, Thailand

Dag 5 (16 februari 2018):

Rosan en ik worden op het treinstation in Chiang Mai opgewacht door onze transfer naar het hostel. Eenmaal aangekomen bij het hostel (BMP Residence) worden wij vrolijk ontvangen door de gastheer die ons allemaal reisjes probeert aan te smeren. Als hij er eindelijk achter is dat het hem niet gaat lukken, gaan wij lekker lunchen.

Aangezien wij best moe zijn van de reis in de nachttrein besluiten wij vandaag bij het hostel te blijven. De lunch is heerlijk maar de kamer nog steeds niet schoon. De gastheer zou ons vertellen wanneer wij de kamer in konden dus wij besluiten maar lekker aan het zwembad te gaan liggen om even bij te komen. 2 uur later is de gastheer nog steeds niet gekomen en gaan wij hem zoeken. Kwijt. Gelukkig zit er nog een vrouw bij de receptie die ons de sleutel kan overhandigen.

Nadat wij de rest van de dag bij het zwembad hebben gelegen, hebben wij ons opgefrist en zijn wij Chiang Mai ingelopen. Leuke stad met veel een hele brede straat vol marktkraampjes. Van Rosan krijg ik als vervroegd verjaardagscadeau een diner bij een Italiaans Restaurant genaamd Piccola Roma Palace. In dit restaurant zijn veel bekende sterren geweest en wij hadden vernomen in Nederland dat je hier goed kon eten. In verhouding tot de Thaise prijzen is dit een prijzig restaurant, maar wij hebben heeeeerlijk gegeten. Fijn om mijn verjaardag op deze manier al een beetje te vieren, aangezien wij 19 februari midden in de jungle aan het hiken zijn.

Morgen vroeg op, dus bedtijd!

Dag 6 (17 februari 2018):

De wekker gaat om 6.00 uur en om 6.30 zitten wij al aan het ontbijt bij het hostel. Wij hebben voor vandaag een trip geboekt en verwachten er eigenlijk niet zo veel van, maar zijn wel benieuwd.

Onze eerste stop met het busje is een warm waterbron en dat valt tegen. Veel te veel toeristen die met hun voeten in het kleine beekje met warm water zitten. Rosan en ik lachen er maar om. Vrij snel vertrekt het busje naar de volgende stop, de witte tempel. Onderweg zien we prachtig landschap, waaronder veel groen, hoge bergen, plantages en mooie bomen. Eenmaal bij de witte tempel aangekomen, worden wij helemaal gek van al de Chinezen die daar langzaam rondslenteren en voor onze neus stilstaan terwijl zij een foto maken. Desondanks is de witte tempel zelf prachtig om te zien.

Wij reizen verder en komen na een best lange zit aan bij The Golden Triangle in de stad Donesau. Dit is het drielandenpunt van Laos, Myanmar en Thailand. Wij stappen op een longtailboot en stappen uit in Laos stappen om even rond te kijken. Wij vinden dit eigenlijk niet fijn, want er komen alleen maar kinderen naar ons toe om te bedelen en wij zien een struisvogel die opgesloten zit in een klein hokje helemaal gestoord worden. Verder zijn hier alleen maar kraampjes waar de mensen hun uiterste best doen om ook maar iets te verkopen. Ten slotte zien wij hier verschillende whiskey-flessen staan met daarin onder andere slangen, schildpadden en schorpioenen. Geen fijn aangezicht.

Wij stappen weer op de boot terug naar het vaste land van Thailand en krijgen een lunch. Na de lunch rijden wij naar de laatste stop: de longnecks. Rosan en ik zijn heel benieuwd hiernaar en hebben deze trip vooral geboekt om de longnecks te zien. Meteen wanneer wij hier aan komen zijn wij zeer onder de indruk. Heel de longneck stam is aan het werk of loopt rond over het terrein. Zelfs de kleine meisjes hebben een longneck.

Wij komen aan bij een heel mooi meisje (op de foto’s draagt zij een gele jurk en zij heeft heel lang haar). Wij praten tegen haar en wonderbaarlijk praat zij in het Engels terug. Zij verteld dat zij dit heeft geleerd van de toeristen die hier dagelijks komen. Zij verteld ons dat zij 18 longnecks om heeft en deze in totaal 2 kg wegen. Zij vraagt of wij ook een halve longneck willen passen en deze kans willen wij natuurlijk niet laten schieten. Bizar om te voelen hoe zwaar die longneck weegt op mijn sleutelbeenderen. Zij vindt ons de 2 prachtigste meisjes die zij heeft gezien en gelooft niet dat wij even oud als haar zijn. Na nog eventjes met haar gepraat te hebben, lopen wij verder.

Ik zie een jong meisje en stap op haar af. Dit meisje is zo enthousiast over mijn gopro dat zij meteen foto’s ermee wilt maken van Rosan en mij (zie foto’s). Verder wilt zij graag samen met ons beiden op de foto en zij trekt ons helemaal naar zich toe om te knuffelen. Wat een mooie ervaring is dit. Haar moeder komt eraan en praat tegen haar. Opvallend is dat zij eigenlijk bijna niet kan praten en moeilijk haar kind kn oppakken door de longneck.

Om 21.15 stappen wij ons hostel binnen. Tijd voor avondeten en een Chang (Thais) biertje. Straks gaan wij onze spullen inpakken en bedenken wat wij in onze daypacks en backpacks moeten doen, aangezien de backpacks bij het hostel blijven. De komende 3 dagen zullen wij namelijk alleen uit onze daypacks gaan leven, want wij gaan 3 dagen hiken in de jungle van Chiang Mai, waar wij bij verschillende stammen zullen overnachten. Ik ben heel benieuwd hoe het hiken van 4 tot 6 uur per dag ons zal vergaan in 36 graden Celsius. Ik weet niet of ik bereik zal hebben de komende dagen dus als jullie niets van mij horen, weten jullie dat :)

Liefs Jessica

1. John:
    17 februari 2018
    Hi Jessica, wat een geweldige verhalen en ervaringen, ik ben super trots op je😘
    Jij in 36° en wij hier in de sneeuw en echte kou, zelfs mn helm op gehad😖
    Geniet van alles lieverd, je trotse papa
  2. Jeannet en jan:
    19 februari 2018
    Hoi Jessica, we hebben net gesmsed en ik ben gelijk gaan lezen! Echt geweldig he wat je nu allemaal doet en beleefd. We blijven je volgen hoor! Xxx
  3. Mireille:
    20 februari 2018
    Heey jes! Super gaaf je verhalen. En dat na nog maar een korte tijd. Ook prachtige foto's erbij! Heel veel plezier nog!
  4. Lineke:
    20 februari 2018
    Super Jes, geniet ervan, ik kijk uit naar je volgende verhaal‼️😘