Pai

23 februari 2018 - Pai, Thailand

Dag 10 (21 februari 2018):

In de ochtend rijden wij voor 3 uur naar Pai.

Wij komen aan in het hostel (Pai Garden House), droppen onze spullen en lopen Pai in. Wij eten een heerlijke lunch bij een restaurantje aan de straat kant en op deze manier zien wij hoe het er in Pai aan toe gaat. In Pai zie je voornamelijk backpackers en de sfeer is heel aangenaam. Het is er rustig en de locals zijn totaal niet opdringerig.

Wij vernemen van iemand dat het een goed idee is om een scooter te huren. Wij huren een scooter voor 24 uur en bedenken wat wij gaan doen de rest van de namiddag/avond. Wij rijden naar de Pai Canyon. Eenmaal hier aangekomen genieten wij van de natuur en het uitzicht bij zonsondergang. De Pai Canyon is een prachtige kloof die door erosie diep is uitgesneden.

Helemaal onder het zand rijden wij terug naar ons hostel. Wij frissen onszelf op en gaan naar de Walking street. Van 6 uur tot 10 uur ‘s avonds is hier een avondmarkt te vinden met veel streetfood en kraampjes waar kunstenaars hun sieraden en schilderijen tentoonstellen. Wij eten onder andere kokosnoot poffertjes, welke erg lekker waren. Vervolgens lopen wij verder in de walking street en komen wij mensen tegen die wij op de Pai canyon hebben ontmoet. Wik genieten enorm van de vele backpackers, de sfeer en het nachtleven van Pai.

Dag 11 (22 februari 2018):

Wij gaan weer lunchen bij hetzelfde restaurantje als gisteren. Vervolgens stappen wij op de scooter en rijden wij 2 uur lang, door de bergen met haarspeldbochten en steile stukken, naar de Lod Cave. De scooter had niet heel veel vermogen dus het is af en toe spannend of wij de hellingen haalden.

Uiteindelijk komen wij aan bij de Lod Cave en gaan wij met een gids de grot. Overal waar water gedruppeld heeft in deze grot is er een bepaald soort gesteente ontstaan. Dit heeft ervoor gezorgd dat het plafond en het gesteente op de grond allemaal verschillende vormen heeft.

Na het bezoekje aan de grotten gaan wij terug naar Pai aangezien wij onze scooter moeten inleveren. Wij frissen onszelf op, gaan uit eten en ontmoeten veel backpackers tijdens het uitgaan. Wat een leuke ervaring is Pai!

Dag 12 (23 februari 2018):

Aangezien wij gisteren best lang hebben doorgehaald, besloten wij een beetje uit te slapen. Na ons te hebben opgefrist, gaan wij lunchen met een Nederlands meisje die wij gisteravond ontmoet hebben.

Om 2 uur stappen wij in een busje terug naar Chiang Mai, waar we 1 nachtje zullen slapen. Wij frissen onszelf op en lopen richting het restaurant John’s Place. De 71-jarige Canadees die wij hebben ontmoet tijdens de jungle trekking, Doug, neemt ons mee uit eten. Gezellig kletsen wij bij te kletsen en genieten wij van het uitzicht vanaf het dakterras en het eten. Na het eten nemen wij afscheid van Doug en lopen wij terug naar het hostel. Het wordt een vroegertje vanavond, aangezien wij morgen om 5 uur naar het vliegveld van Chiang Mai worden gebracht. Om 7.30 uur zullen wij ons vliegtuig instappen. Op naar het zuiden van Thailand!

Liefs Jessica

1. Gert Pieters:
    23 februari 2018
    Weer ! leuk om te lezen en mooie foto's, het zuiden zal wel heel anders zijn....
  2. Lineke:
    27 februari 2018
    Superleuk verhaal weer Jes, geniet van alles, lieve groet ook aan Rosan‼️‼️😘