Koh Rong

23 maart 2018 - Koh Rong, Cambodja

Dag 38 (21 maart 2018):

Wij slapen uit en ontbijten voor de laatste keer met Kiki. Rosan en ik zullen vandaag naar een eiland van Cambodja vertrekken en aangezien Kiki langer de tijd heeft zal zij later naar de eilanden gaan. Jammer, maar begrijpelijk! Rosan en ik hebben niet zo lang de tijd meer, want wij willen samen heel Cambodja en Laos doen dus wij moeten ons wel een beetje aan de planning houden.

Wij nemen na het ontbijt afscheid van Kiki en nemen een tuktuk naar de plek waar de bus naar Sihanoukville ons zal komen ophalen om 13.30 uur. Het is echter al 14.00 uur als de bus eindelijk aankomt en blijkbaar is het normaal dat er wordt gewacht tot alle mensen in de bus zitten, want wij rijden pas om 14.45 uur weg. Het was namelijk zo dat 2 mensen geen tuktuk konden vinden om bij de bus te komen, waardoor wij uiteindelijk onze boot naar Koh rong missen. Zijn wij weer lekker mee..

Aangekomen in Sihanoukville doen wij beklag en regelen zij een extra boot voor de mensen die te laat zijn aangekomen, waardoor wij gelukkig dan toch rond 18.00 uur aankomen in ons hostel (White Rose Guesthouse). Het valt ons meteen op dat het strand parelwit is, een prachtig aangezicht!

Rond 21.00 uur frissen wij onszelf op en lopen wij wel 2 minuten naar de barretjes. Het is hier heel gezellig en vol met backpackers. Er hangt een leuke sfeer en wij stuiten al snel op andere Nederlanders waar wij de rest van de avond mee doorbrengen. Wij besluiten met zijn allen naar een feest op het strand, genaamd Police Beach, te gaan waar wij tot diep in de nacht onszelf vermaken.

Dag 39 (22 maart 2018):

Rosan en ik slapen uit, maar worden wakker van een ongelooflijk harde knal onweer. Meteen zitten wij rechtop in bed en balen wij van het weer, aangezien wij hadden gehoopt op een lekkere stranddag. Wij ontbijten bij het hostel en besluiten een rondje te gaan lopen.

Ondanks dat het heel bewolkt is vandaag is de gevoelstemperatuur toch nog 32 graden. Wij lopen door de jungle en over het strand naar 4K Beach, waar wij genieten van het zachte witte zand tussen onze voeten. Wij drinken hier bij een barretje en lopen vervolgens terug naar ons hostel. Onderweg zien wij een skybar, waar wij toevallig de Nederlanders van gisteren tegenkomen. Vanuit de skybar hebben wij een mooi uitzicht over de oceaan en het andere eiland Koh Rong Samloem.

Rond 19.30 uur stappen wij ons hostel binnen en frissen wij onszelf op. Vervolgens eten wij een Cambodjaanse maaltijd waarna wij met een Nederlandse groep een paar biertjes nuttigen.

Morgen zullen wij vertrekken naar het andere Cambodjaanse eiland, Koh rong samloem, waar geen WiFi aanwezig zal zijn. Op beide eilanden is overigens nergens een pinautomaat te vinden, aangezien de eilanden nog erg onontwikkeld zijn. Dit geeft juist een erg relaxte sfeer.