Kampot

20 maart 2018 - Kâmpôt, Cambodja

Dag 36 (19 maart 2018):

Na het ontbijt stappen Kiki, Rosan en ik in de bus naar Kampot. In de bus wordt ons verteld dat de reis maar 2,5 tot 3 uur gaat duren in plaats van 4 uur. Eenmaal aangekomen in Kampot nemen wij een tuktuk naar het hostel (Monkey Republic) waar wij wat drinken en lunchen. Wij spreken af het vandaag rustig aan te doen, aangezien we de afgelopen week in korte tijd veel hebben gezien, gedaan en gereisd.

Na de lunch checken wij in, droppen onze spullen en lopen het centrum van Kampot in waar wij op een dakterras genieten van een ijskoffie. Om 16.30 uur lopen wij naar de rivier waar wij op een boot stappen die ons gedurende 2 uur over de rivier vaart. Wij zien een prachtige zonsondergang achter de Bokor berg en wij spotten een boom vol vuurvliegjes.

Rond 19.30 uur lopen wij terug naar ons hostel waar wij onderweg een stop maken en over de nightmarket te lopen. Eenmaal aangekomen in het hostel frissen wij onszelf op en dineren wij. Na nog gezellig gekletst te hebben, besluiten we maar naar bed te gaan aangezien de bar van het hostel al sluit.

Dag 37 (20 maart 2018):

Na het ontbijt huren wij 2 scooters en rijden wij naar het Bokor National Park. De weg door de bergen is indrukwekkend mooi. De berg is zelfs zo hoog dat we uiteindelijk door de wolkenhemels heen rijden, wat erg koud is. Wij hadden onszelf hier totaal niet op voorbereid in onze jurkjes. Door de vele wolken in de berg is het uitzicht echter niet zo mooi, aangezien wij soms niet eens verder kunnen kijken dan 200 meter.

Wij komen aan in een verlaten stad, waar wij een verlaten casino, gebouwen en een klooster zien. Deze stad is tijdens de Franse revolutie door de Fransen gebouwd, aangezien het hier koeler is dan in Kampot zelf. Sinds Cambodja onafhankelijk is geworden van Frankrijk is deze stad verlaten.

Op de terugweg stoppen wij bij de Popokvil waterval, wat erg mooi schijnt te zijn. Dit is nogal een grap, want er stroomt bijna geen water door de waterval. Dit komt doordat het regenseizoen al lang voorbij is.

Wij komen terug bij het hostel en dineren hier met een Zweeds meisje. Vervolgens pakken wij onze backpacks en lopen wij door de hitte naar het volgende hostel (Mad Monkeys). Hier ontmoeten wij andere backpackers in de bar en  Rosan, Kiki en ik besluiten een tuktuk te pakken naar het centrum. Iedere bar is echter bijna leeg dus wij drinken een biertje in een bijna lege bar en lopen daarna terug naar het hostel, waar wij lekker gaan slapen.