Cat Ba

13 mei 2018 - Cat Ba Island, Vietnam

Dag 86 (10 mei 2018):

Om 10.30 uur nemen Otte, Jaïr, Floris, Kiki en ik de bus en vervolgens de boot naar Cat Ba Island, waar wij om 15.00 uur aankomen. Wij hadden vernomen dat het Woodstock Hostel erg aan te raden was, maar eenmaal aangekomen hier valt dit ons erg tegen. Het hostel ligt ver uit het centrum en er liggen alleen maar mensen te slapen..

Wij besluiten dan ook maar naar een ander hostel te gaan, namelijk Central Backpackers Hostel. Hier is echter geen plek meer voor vanavond dus wij zoeken weer naar een ander hostel en bellen een taxi. Aangezien er voor vanavond nog maar 4 bedden beschikbaar zijn in het Full Moon Party Hostel besluit Floris zelf op zoek te gaan naar een slaapplek in de buurt van dit hostel.

Wanneer iedereen gesetteld is in het hostel, gaan wij op het terras zitten waar wij gedurende de hele namiddag en avond zitten. Vandaag is Otte jarig dus Kiki en ik zorgen voor een ananaspakje en een grote taart voor hem.

Dag 87 (11 mei 2018):

Na het ontbijt huren wij 2 scooters. Samen met Kiki, Jaïr en Otte rijden wij naar het Central Backpackers Hostel. Hier eenmaal aangekomen lopen wij een rondje in dit gezellige hostel.

Kiki gaat achterop bij Otte en ik zit achterop bij Jaïr. Wij rijden als eerste naar het Cat Ba National Park. Hier lopen wij in totaal 2 uur om naar een viewpoint boven op een berg te komen. Het is zeer vochtig in het nationaal park en wij zweten dan ook weer gigantisch veel. Het uitzicht boven op de berg is prachtig met overal groen beboste hoge heuvels.

Na de lunch vervolgen wij onze scootertour over het eiland. Wij stoppen bij een strandje waar wij een duik in de zee nemen ter verkoeling. Er is echter niet veel zon dus echt op het strand liggen doen wij niet. Na het strand rijden wij weer naar een viewpoint. Bovenop een berg staat een mast, waar wij met knikkende knieën inklimmen. Vanuit de mast is er een mooi uitzicht over het eiland te zien.

Na dit prachtige uitzicht rijden wij met de scooter terug naar het Central Backpackers Hostel waar wij onszelf opfrissen om vervolgens uit eten te gaan. Wij liggen deze avond niet laat in bed.

Dag 88 (12 mei 2018):

Na het ontbijt worden wij om 8.00 uur opgehaald met de bus die ons naar de pier brengt. Vandaag gaan wij mee met de Hideaways tour. Het is een prachtige dag en de zon schijnt, wat voor veel vrolijkheid zorgt.

Wij varen met de boot langs prachtige rotsen die uit het water tevoorschijn komen, maar ook langs dorpjes op het water. Van 9.30 uur tot 11.00 uur kajakken we door een ongelooflijk mooi gebied en door grotten heen. Wanneer wij weer op de boot arriveren zijn wij hongerig van het kajakken, maar het eten is echt super lekker dus dit komt goed van pas.

Na het eten gaan we boven op het dek in het zonnetje zitten waar ik natuurlijk weer door verbrand. Wij genieten allemaal van het uitzicht en de omgeving en maken dan ook veel foto’s. De boot vaart langs het bekende Halong Bay en Lan Ha Bay, waar wij van de boot af mogen springen om naar de verschillende strandjes te zwemmen.

Vervolgens stopt de boot bij monkey Island waar wij naar een viewpoint klimmen. Deze klim duurt een uur en is verschrikkelijk zwaar. Je moet jezelf werkelijk aan de rotsen op trekken en al snel zweet iedereen zich helemaal kapot. Ik voel de energie uit mij lichaam ebben en sta te trillen op mijn lichaam. Gigantisch blij ben ik dan ook wanneer ik de top heb gehaald en een gigantisch mooi uitzicht heb over de baai. Hier maken we nog de laatste groepsfoto.

In de avond doen wij mee met de BBQ in het hostel, waarna wij naar een jungle rave vertrekken. Dit is de laatste avond met de groep waar ik de afgelopen 3 weken mee heb samen gereisd dus dit vieren we met een feestje als afsluiting.

Dag 89 (13 mei 2018):

Na afscheid te hebben genomen van iedereen, wat overigens best lastig is aangezien ik een super tijd heb gehad met Kiki, Otte, Jaïr en Floris, stap ik om 13.00 uur op de bus die mij naar de boot brengt. Eenmaal afgestapt te zijn van de boot en weer op het vaste land te zijn aangekomen, pak ik de bus naar Ninh Binh. Ik ga echter niet in Ninh Binh slapen vanavond, aangezien ik heb gehoord dat Tam Coc veel leuker is en hier meer te doen is.

Om 18.00 uur kom ik aan bij het Tam Coc Backpacker hostel. Zij vertellen mij dat ik aan de overkant in The Long Hotel kom te slapen in een kleinere kamer, wat ik prima vindt. Het hotel is netjes en de kamer is uitgerust met airconditioning dus ik ben al lang blij.

Na mijzelf gesetteld te hebben, ga ik een hapje eten en FaceTime ik wat met het thuisfront. Het is best apart om na 3 weken weer helemaal alleen in een stad te zijn, maar dat komt vast helemaal goed!