Koh Samui + Ao Nang

5 maart 2018 - Koh Samui, Thailand

Dag 22 (5 maart 2018):

Om 10.00 uur checken wij uit bij ons hostel. Ik heb een goede nacht gehad en gelukkig niet meer zoveel last van mijn buik. Wij krijgen een transfer naar de pier en om uur 10.30 stappen wij op de boot van Koh Phangan naar Koh Samui. Deze boottocht duurt maar een half uur en bij aankomst komen er, zoals gewoonlijk, weer 180 taxichauffeurs naar je toe.

We hebben weer fantastisch veel geluk met de taxichauffeur die wij gekozen hebben, want deze man rijdt te debiel voor woorden. Hij vindt het heel normaal om de airco elke 2 minuten aan- en uit te draaien, op zijn telefoon te kijken en bij elke tegenligger te claxonneren. Overigens heeft deze chauffeur gigantisch grote gezwellen naast zijn rechteroor en op zijn huig. Je snapt dat wij erg blij en misselijk waren toen wij na een uur deze taxi uit konden stappen!

Wij komen aan in ons hostel (Chill Inn Beach Bar & Hostel) en worden hier hartelijk ontvangen door Rich. Hij laat ons de kamer zien, waar wij met 2 anderen zullen slapen. Het hostel ziet er prachtig uit en wij besluiten in een bamboehutje te gaan zitten met uitzicht op het strand. Hier zoeken wij de hele middag dingen uit voor onze vervolgreis.

Om 5 uur hebben wij zin in een snack. Dit hostel wordt gerund door Rich, Shane en Pop. Pop is een vrouw die 13 jaar in Friesland heeft gewoond en verteld ons dat zij kroketten op voorraad heeft! Je snapt wel dat wij deze meteen bestellen en dat een Nederlandse kroket ons heerlijk smaakt.

Om 7 uur komt de andere host, Shane, ons ophalen en wij krijgen samen met 3 Zweedse meisjes een hele uitleg over de bezienswaardigheden van Koh Samui. Helaas kunnen wij dit niet allemaal doen, aangezien wij hier maar 1 dag zijn.

Na de uitleg stappen wij onder de douche die echt heerlijk is. Eindelijk hebben wij een douche met een harde straal en warm water. Vervolgens drinken wij met een Duits en een Zweeds meisje een drankje bij het hostel. Shane verteld ons dat er verderop in het dorp een leuke bar is die op de rotsen staat dus wij besluiten hier met zijn vieren heen te gaan.

De Rockbar is prachtig. Het is een soort grote boomhut midden op de verschillende rotsen die hier aanwezig zijn. Er wordt livemuziek gespeeld en de hut is versierd met allemaal verschillende kleuren verlichting. De sfeer is hier heel gemoedelijk en gezellig. Wij genieten van een mooie avond en nacht in deze bar.

De terugweg naar het hostel is echter minder gemoedelijk en gezellig. Het is pikkedonker en erg stil op straat. Het lijkt wel uitgestorven. Het enige wat wij op dit moment zien zijn valse zwerfhonden en wij worden hier redelijk bang van. Blij zijn wij dan ook als wij eindelijk terug bij het hostel aankomen en veilig ons bed in kunnen.

Dag 23 (6 maart 2018):

Na een korte nacht gaat de wekker en vertrekken wij met een jeep naar de pier in Koh Samui. Wij halen een ticket voor de boot naar Ao Nang en eten een overheerlijke clubsandwich, wat wij op dit moment goed kunnen gebruiken.

Wij stappen op de boot en ik val meteen in slaap. Na 2 uur komen wij aan in Surat Thani waar wij in een bus stappen die ons naar Ao Nang brengt.

Rond 6 uur in de avond stappen wij ons hostel (iDeal Beds Hostel) binnen in Ao Nang. Wij slapen hier in een kamer met 4 andere meiden, maar die zijn er op dit moment niet. Wij frissen onszelf op en lopen het richting de boulevard. Wij ervaren Ao Nang als een badplaats met zeer veel toeristen. Je zie hier veel families rondlopen en deze stad is helemaal ingericht op de toeristen. Overal zijn kraampjes en winkeltjes te vinden met daarin souvenirs, kleding enzovoorts. Noem het maar op en het is hier aanwezig.

Wij eten een pizza bij een restaurantje aan de straatkant en lopen nog eventjes verder door de straat heen. Onderweg lopen wij bij verschillende tattooshops binnen om de ontwerpen te bekijken, want ik wil heel graag een bamboe tattoo laten zetten in Thailand.

Ik krijg een berichtje van Kiki. Zij is de zus van een goede vriendin van mij en komt uit Middelburg. Toevalligerwijs is zij samen met haar vader ook aanwezig in Ao Nang dus wij besluiten bij een bar elkaar te zien en biertjes te drinken. Na een gezellige avond lopen Rosan en ik terug naar het hostel en kruipen wij ons bed in.

1. Lineke:
    9 maart 2018
    👍prachtig verhaal weer‼️
  2. A.Sinke:
    10 maart 2018
    Hoi Jessica,
    Wat een schitterende en bijzondere foto's, heb jij echt zo'n beest op je rug, als dat maar niet te zwaar wordt, mag ik het in het echt zien a.u.b. je Opa